100623

Hjälp vad händer. Tycker nyss jag skrev ett inlägg, men det är tydligen två dagar sedan. Man har ingen koll på någonting alls här. Lediga dagar är oregelbundna (och knappt förekommande) och arbetspassen är dagligen annorlunda. Vad är det för veckodag idag?

Idag har jag ätit svensk midsommarmat. Det går inte att beskriva med ord. Helt otroligt var det. Avslutade med jordgubbar och grädde. Herregud. Man fick gåshud och blev tårögd. Varför vi åt det redan idag? Vi ska ha ett arrangemang på fredag med midsommarfirande som jag ska hosta. Så fick åka och provsmaka maten och det var superbt. I Sverige hade nog alla vägrat betala för den, men herregud så gott det var efter Spaghetti bolognese, Carbonara och Fajitas i två veckor. Aningen tröttsamt...
Har haft mitt första välkomstmöte idag. Det spöregnade så alla letade sig till restaurangen där vi hade det. Dessutom var jag helt oförbered... Har nog aldrig varit så dåligt förberedd för ett muntligt föredrag i hela mitt liv. Lyckat. Det gick dock faktiskt helt okej. Nu är man igång på jobbet på allvar. Natten till idag spenderades på flygplatsen. Samma sak blir det i natt. Men innan dess blir det middag för att hälsa de två nya guiderna välkomna. En kom igår och den andra idag. De är de sista i teamet, som nu är komplett! Kanske slinker ner en öl också – vilket det har gjort varje dag sedan ankomst vad jag kan minnas...
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0